Sürekli gelişen ve geliştikçe de Pazar payını arttırmayı başaran sektörlerden biri olan tercüme sektörü günümüzde en modern halini almış durumda. Sektörün bu derece önemli bir gelişme göstermesi ve artık oldukça gelişmiş bir sektör olarak anılmasının nedeni ise tercüme sektörüne son zamanlarda artan ihtiyaç. Bu derece istek artışının olduğu sektörde çalışırken de oldukça dikkatli olunması gerekiyor. Gerek tercümanlar gerek se müşterilerin bu alanda dikkat etmesi gereken birçok nokta bulunmaktadır. Bu noktalara dikkat etmemek büyük sorunlara neden olabilir. Özellikle bu aşamada tercüme kalitesinin çok olumsuz etkilendiğini düşünürsek böyle bir aksilik her zaman için hem tercüman kötü bir referans sahibi olmasına hem de bu alanda işveren müşterilerin istediği gibi iş teslim alamamasına neden olur. İşte bu şekilde olumsuzluklar yaşamamak için ilk olarak yapılması gereken tercüman ile müşteri arasında ki iletişimi sağlamaktır.
Yani eğer tercüme sektöründe çalışan bir tercümansanız ve bir iş aldıysanız bu tercümanın her aşamasında müşteriye düzenli bilgi vermeniz önemlidir. Böylece her an müşterinin istekleri doğrultusunda çeviriye devam edebilirsiniz. Bunun dışında eğer tercüme işi verecek bir müşteriyseniz bu kezde aynı şekilde düzenli olarak tercümanla iletişime geçmeniz gerekiyor. Böylece işte değiştirmek istediğiniz yada sürekli kontrol etmek istediğiniz bir nokta varsa bu noktaya çok daha erken müdahale edebilirsiniz. Belki işin bitmesine yakın bir aksiliğin düzenlenmesini istemeniz hatanın düzenlenemeyeceği bir noktada olmasından dolayı düzeltilemez. Ama eğer ki her aşamada tercüman ile iletişime geçerseniz o zaman istediğiniz aşamada değişikliğe gidebilirsiniz. Kısacası tercüme sektöründe kaliteli bir iş istiyorsanız mutlaka tercüman ile müşteri arasında düzenli bir iş planlaması olması ve işin düzenli raporlanması gerekir.